سال 1398 رونق تولید

سه شنبه ٢٥ تير ١٣٩٨ خانه
به نظرشما اجرای دوره های آموزشی مهارتی تا چه اندازه در کاهش میزان بیکاری موثر است؟

خیلی زیاد
زیاد
تاثیری ندارد

جستجوي پيشرفته جستجو در وب
اخبار
  • فراخوان راه اندازی موزه ملی آموزش های فنی و حرفه ای
    فراخوان راه اندازی موزه ملی آموزش های فنی و حرفه ای

  • شورای عالی و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی زمینه شکل گیری گفتگو بین ذینفعان حوزه مهارت آموزی را فراهم می کند
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : کلید اصلی توفیق و اثربخشی آموزش های مهارتی شکل گیری زمینه گفتگو بین ذینفعان حوزه مهارت آموزی است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات برگزاری اولین جلسه شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای و اهداف تشکیل این شورا گفت : ..

  • اولین جلسه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نسبت به سایرین بالاتر و این موضوع به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است، بر لزوم آسیب شناسی درباره عدم جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار تاکید کرد و گفت: باید برنامه ای منسجم و دقیق برای حل این مشکل و امکان جذب فارغ التحصیلان به بازار کار تدوین شود.

  • پاک سرشت: از چالش بی سوادی به چالش بی مهارتی رسیده‌ایم
    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با اهمیت مهارت‌آموزی، از دغدغه‌اش برای ایجاد نظام آموزش مهارتی و رفع چالش‌های پیش روی آن در جامعه سخن گفت و ورود رسانه‌ها و صاحبنظران برای ترویج و نهادینه شدن مهارت‌آموزی در کشور را خواستار شد. سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت حوزه مهارت آموزی در بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید ریاست جمهوری بر مقوله مهارت افزایی در مراسم بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه اولویت و سیاست کلیدی خود را شفافیت، جوان‌گرایی و نهضت مهارت افزایی قرار داده‌است، این فضای حمایتی به لحاظ سیاسی باید برای ایجاد تحرک نهادی جدی، اثربخش و ملموس در حوزه مهارت آموزی استفاده شود.

  • با نیاز سنجی آموزشی، دوره های آموزشی را اثر بخش تر کنیم
    معاون استاندار فارس در دومین جلسه شورای مهارت استان با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در جامعه کنونی گفت: انجام نیاز سنجی آموزشی در سطح دانشگاهها، صنایع و دستگاههای اجرایی باعث اثر بخش تر شدن آموزش های فنی و حرفه ای می شود.

  • گفتمان مهارت آموزی باید به گفتمان اصلی کشور تبدیل شود
    دکتر کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: لازم است تا گفتمان مهارت آموزی به عنوان ابزاری در جهت کاهش نرخ بیکاری به گفتمان اصلی کشور تبدیل شود.

  • بایستی زمینه مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم
    دکتر معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با همراهی جمعی از کارشناسان نهاد ریاست جمهوری در بازدیدی که بیش از یازده ساعت طول کشید از طرح توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در خانه محله ها و مناطق کمتر توسعه یافته شهری شیراز بازدید کرد.



آزمون های مهارت فنی و حرفه ای پروژه محور می شود

بر اساس تاکیدات استاندار فرهیخته فارس در راستای کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری آزمون های پروژه محور با رویکرد سنجش عملکرد و آزمون تکوینی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای فارس، حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس هدف از این طرح را اجرای سیاست اعتبار بخشی به گواهینامه های مهارتی این سازمان و تحقق برنامه های عملیاتی سال جاری، عنوان کرد.
دکتر کوشکی گفت: دراین طرح آزمون های سنجش متقاضیان بخش آموزش، با مشارکت بخش خصوصی و به صورت تکوینی در طول مدت دوره آموزش و به صورت پروژه محور برگزار می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با اعلام تصویب آئین نامه سنجش عملکردی پروژه محور در شورای سیاست گذاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: با اجرای این طرح نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای به سمت صلاحیت حرفه ای سوق داده می شود و در راستای عملیاتی نمودن این طرح از مربی، آزمونگر و پژوهشگر استفاده خواهد شد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این شیوه که برای مهارت آموزان در دوره های حضوری اجرا می شود، علاوه بر تلفیق دانش و مهارت، از طریق آزمون های عملی پروژه محور، نقش مربیان در ارزیابی کار آموزان برجسته تر خواهد کرد.
کوشکی افزود: در این طرح، که با نام سنجش عملکردی پروژه محور اجرا می شود، بیست و پنج درصد از نمره نهایی آزمون، با روش ارزشیابی تکوینی در طول دوره بر اساس سه شاخص دانش، مهارت عملی و نگرش و اخلاق حرفه ای کارآموز توسط مربی، تعیین می شود.


خروج




دانلود دفترچه دوره های آموزشی سه ماهه دوم سال 1398
ابلاغ دستور العمل های مهم در خصوص عدم تمدید پروانه های تاسیس آموزشگاههای آزاد
سامانه ثبت نام متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی
سامانه وب کنفرانس اداره کل فارس
آگهی عمومی ارزیابی بهره بردار(مرکز تربیت مربی کرج)
نماهنگ اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس
نشاني اداره کل
شيراز بلوار سيبويه روبروي درمانگاه قلب الزهرا
صندوق پستي 68356-71389
دفتر مديرکل 37385134
حراست 37384461
اداره آموزش پژوهش 37360078
آزمون 37365702
آموزشگاه آزاد 37390845
روابط عمومي 37390855
تلفنخانه -37382117-37381331
نمابر 37399994
دفتر رسيدگي به شکايات 37360080
پست الکترونيک fars@irantvto.ir
ملاقات عمومي با مديرکل روزهاي يکشنبه12-8
image5
©h
اطلاعات دوره هاي آموزشي مراکز دولتي و آزاد

خريد و پيگيري کارت اعتباري آموزش و آزمون

ثبت نام الکترونيکي در دوره آموزشي

سامانه مهارت آموزي الکترونيکي

دفترچه راهنماي دوره آموزشي مراکز دولتي و آزاد

برنامه زمانبندي آزمون عملي

بانک اطلاعاتي آموزش فني و حرفه اي

سامانه دريافت فيش حقوقي

سامانه آزمون تفاهمنامه صنعت ساختمان

سامانه انتقاد وشکايات

سامانه نظام پذيرش پيشنهادات

راهنماي دوره هاي آموزشي

فرايند ثبت نام در دوره آموزشي

فرايند معرفي به آزمون

فرايند بت نام آزمونهاي ادواري

فرايند ارسال و پيگيري شکايات

فرايند ارسال و پيگيري پيشنهادات

فرايند اخذ و تمديد پروانه تاسيس آموزشگاه
بازديدکنندگان اين صفحه:1839312 | بازديدکنندگان امروز:1831 | کل بازديدکنندگان:3551383 | بازديدکنندگان آنلاين:8 | زمان بارگزاري صفحه:0.5370
| تاريخ آخرين بروز رساني: سه شنبه ٢٥ تير ١٣٩٨